Artishock

Archief

Artishock verschijnt 4 maal per jaar en ondersteunt leraren en studenten door:

-te documenteren aan de hand van diepgravende artikels die theoretische achtergronden en praktische toepassingen geven bij nieuwe ontwikkelingen op gebied van kunst-en cultuureducatie

-te informeren door een overzicht van studiedagen en nascholingen en door middel van recencies van nieuwe uitgaven en apps uit de kunst- en cultuurhoek

-te betrekken door interviews en door goede praktijkvoorbeelden van opmerkelijke initiatieven in dagdagelijkse schoolpraktijk

-te prikkelen door interviews met bekende kunstenaars of mediafiguren en door interessante kunsteducatieve en culturele organisaties uitgebreid te belichten.

Thema’s en artikels worden door de redactie gekozen op basis van de actualiteit in de Belgische en internationale kunst- en cultuurscène. Raakvlakken met het onderwijs worden telkens uitgediept.

  • Abonneren

    Lege sectie. Bewerk pagina om inhoud hier toe te voegen.

    Artishock 14

    Lege sectie. Bewerk pagina om inhoud hier toe te voegen.

    Adverteren

    [useful_banner_manager_banner_rotation banners=12,13 interval=5 width=430 height=300 orderby=rand]

    We willen u graag uitnodigen om als partner deel uit te maken van onze initiatieven. U kan beroep doen op verschillende mogelijkheden. Via het Aria-partnership adverteert u in het tijdschrift Artishock.

    Dit zijn de tarieven:

       ½ pagina  1 pagina    2 pagina’s Special (achtercover/pag. 2)
    1 editie €   500 €   800 € 1800 +20%
    2 edities €   800 € 1200 € 1800 +15%
    Jaargang € 1400 € 2000 € 3000 +10%

     

    Er zijn ook twee andere partnerships mogelijk.

    Met het Cantate-partnership adverteert u niet enkel in Artishock, maar wordt u ook vermeld op de startpagina van de website, met vanzelfsprekend een link naar uw eigen homepagina. Dit is enkel mogelijk voor een volledig werkjaar; de tarieven zijn identiek aan die van het Aria-partnership, met een surplus van € 100 (bijvoorbeeld 1 pagina voor 1 editie en 1 jaar vermelding op de website maakt € 800 + € 100 = € 900).

    Met het Opera-partnership tenslotte, wordt u ook onze partner op de vakbeurzen die we telkens organiseren ter gelegenheid van onze nascholingen. Vaak zijn de thema’s van deze nascholingen gelinkt aan het thema van de editie van Artishock. Kiest u voor dit partnership, dan bezorgen wij u graag een specifieke offerte. Tijdens de nascholingen van Muzes verzamelen we gedurende een hele dag een 200-tal Vlaamse scholen via hun leraren bij een uitgebreid aanbod van lezingen, debatten, voorstellingen en workshops. Tussen deze activiteiten beschikken de leraren over voldoende tijd om de vakbeurs te bezoeken en met uw aanbod kennis te maken.

    Vanzelfsprekend  zijn er ook andere combinatieformules of een  meer gepersonaliseerde aanpak mogelijk. Indien u speciale wensen heeft of partner wil worden volgens een idee dat nog beter pas binnen uw communicatiestrategie, neem dan contact op met Jos Maes (jos.maes@fcme.be). Wij werken graag met u samen aan een specifiek plan.

    Hieronder vindt u alle praktische gegevens voor een inlassing in Artishock:

    -het eindformaat van het tijdschrift is 17 bij 24 cm
    -een advertentie voor een volledige pagina aflopend: 17 cm breed bij 24 cm hoog plus 3 mm afloop rondom
    -een halve pagina: 17 cm breed bij 11,5 cm hoop plus 3 mm afloop rondom
    -voor beide formaten raden wij aan om aan de randen een tekstvrije zone te laten van 10 mm (zetspiegel voor een volledige pagina is dus 15 bij 22 cm)
    -gelieve aan te leveren via gecertificeerde PDF in CMYK; certificaat bij voorkeur SheetCMYK of MagazineAds
    -u kan de PDF rechtstreeks via email bezorgen aan: artishock@stefaanvermeulen.be

     

     

    Meer kunst op school

    In elke Artishock worden een aantal inspirerende gesprekken gevoerd met bekende en minder bekende personen uit diverse middens. Onderstaande personen werden geïnterviewd in de voorbije jaargangen. De volledige tekst vind je terug in het archief.